slide show

Besökare? Tjäna pengar?

Hej där! Fick en fråga på min blogresponse som jag tänkte svara på här i ett inlägg, frågan såg ut såg ut såhär: 
 
Hej, snygg blogg. Jag skulle vilja veta hur du tjänar pengar på din blogg och hur mycket. Hur får du så många läsare och hur började det? Skulle vara kul om du gjorde ett inlägg om det! Skit bra blogg tjejen. 
 
Jo, så hur började mina besökare komma fram? Jag hade en annan blogg innan, men någonting snett hände eller så var det att jag ville byta namn, så jag bytte blogg till denna. Har haft den här bloggen i över 2 år nu och i början så länkade jag min blogg väldigt mycket. Till exempel på Facebook, sen så kommenterade jag andras bloggar. Med hjälp av det så hittade andra bloggare till min blogg och stannade kvar här. Jag var med i många "dagens/veckans blogg" tävlingar och vann flera stycken. På så sett så kom ännu fler och besökte min blogg. Det är väl det. Hur tjänar jag pengar? Jo, jag är medlem i två sidor, Videofy.me och Bloggerfy.com som jag tjänar pengar på. Videofy, där videobloggar jag, får alltså pengar per video visning och på Bloggerfy så lägger man upp annonser på sin blogg som man får pengar för per klick. Jag får ungefär runt 500 kr i månaden av dessa sidor, det är inte mycket men det är någonting! Så, ju mer besökare jag har så får jag ju mer pengar! Av dessa sett har jag många besökare och tjänar pengar. Hoppas du fick svar på dina frågor, och alla ni andra! 

Kommentarer
Postat av: cassandra

tävla om ett eget designat iphone skal

http://cassandrajonasson.blogg.se/2012/june/tavling-om-iphone-skal.html#comment

2012-06-25 @ 17:19:42
URL: http://cassandrajonasson.blogg.se
Postat av: cassandra

tävla om ett eget designat iphone skal

http://cassandrajonasson.blogg.se/2012/june/tavling-om-iphone-skal.html#comment

2012-06-25 @ 17:20:43
URL: http://cassandrajonasson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0