slide show

Makeup

Här är sminket jag använder!

 

1. Dream matte mousse. Tar detta först av allt, under ögonen och så vidare. Täcker typ allting!

2. Efter det så tar jag puder över hela ansiktet, köper mitt inne på H&M. Riktigt bra är det!

3. Lägger på bronzing puder på kindbenen, så man får en lite mörkare färg just där, typ som vanlig blusher. Ibland så lägger jag på lite rosare blusher också, på sommaren tillexempel

4. Därefter så kör jag på med eyeliner, fast det gör jag bara ibland. Om man inte lägger på eyeliner så ser ögonfransarna längre ut, och det är bara great!

5. H&M borste som jag använder till puder och blusher.

6. Efter eyelinern så böjer jag mina ögonfransar. Då ska man inte böja dom precis vid ögonlocket, för då gör det bara ont, utan lite mer i mitten nästan längst ut. Blir bäst så på mig iallafall!

7. Och det allra bästa som förändrar hela utseenden är självklart ögonbrynspennan! Min är mörkbrun eftersom jag är mörkhårig.

8. Och till slut, mascara! Använder mig av 2 stycken för att få dom längre och tjockare, tycker att det blir bättre då!

 

Hoppas att detta räcker för er, men det är då det här jag använder mig av dagligen!


Kommentarer
Postat av: fanny

vart kommer allt smink ifrån ?, exakt vilken färg osv ?

kan du svara i bloggen eftersom jag inte har någon blogg..?

2011-10-02 @ 09:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0