slide show

Några frågor och svar

 

Vad tar du kort med? Det verkar som du har någon fjärrkontroll typ?

 

Svar: Du har helt rätt, jag fotograferar med en fjärrkontroll. Det är hur smidigt och bra som helst ifall man inte vill ha oskarpa bilder och ifall man tar en "grupp bild". Jag använder mig av en Nikon ML-L3 kontroll som ser ut såhär:

 

 

Hur redigerar du dina bilder? Du har skrivit tidigare att du gjort det på Neat Image, men jag fattar inte hur du får så tydliga?

 

Svar: Jag redigerar först mina bilder i Neat Image. Fast där tar jag bara bort allt brus som finns på bilden, ni vet alla vita prickar, som myrornas grig på tv. Sen öppnar jag upp bilder i Photoshop CS5 och gör allt jag ska där, då ändrar jag bara ljus, contrast och någon färg effekt. Mer än så gör jag inte!

 

 

Tjänar du pengar på bloggen?

 

Svar: Ja det gör jag faktiskt. Är snart uppe i 1000 kr så att jag kan ta ut och lägga in på kortet. Ju mer läsare och besökare, desto mer pengar. Så ja, jag tjänar pengar.


Kommentarer
Postat av: mikaela

kan man använda en fjärrkontroll till vanliga digitalkameror?

2011-04-28 @ 11:54:01
URL: http://mikaelajohanson.blogg.se/
Postat av: Goona

vad använder du dig för verktyg/sida att tjäna pengar med?

2011-04-28 @ 16:10:50
Postat av: Anonym

är Neat Image gratis? :)

2011-04-28 @ 17:58:29
Postat av: Klas

hur många läsare har du då?

2011-04-28 @ 20:51:39
Postat av: Anonym

hur gör du för att tjäna pengar på bloggen?:o

2011-04-29 @ 18:57:36
Postat av: jocke

cool fjärrkontroll är den dyr?

2011-05-06 @ 11:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0